De trektocht zit erop... helaas :-( - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Marieke & Bart - WaarBenJij.nu De trektocht zit erop... helaas :-( - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Marieke & Bart - WaarBenJij.nu

De trektocht zit erop... helaas :-(

Door: Bart en Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke & Bart

16 Maart 2011 | Nepal, Pokhara

Vandaag een dagje om bij te komen van de trektocht naar Poonhill. Het was een heel bijzondere ervaring, de Himalaya van zo dichtbij te kunnen ervaren. Weliswaar best pittig (ook voor de doorgewinterde wandelaar..) maar na de 2e dag waren we al vrij behoorlijk gewend aan de stone steps en het leven en presteren op hoogte.. Valt soms best tegen om lichamelijke inspanning te leveren op een hoogte van meer dan 2000 m. Zo was ik op de ochtend dat we de zonsopkomst hebben gezien vanaf Poonhill (3210 m boven zeeniveau) een deuntje aan het fluiten tijdens het inpakken van de tas (Helios ouverture.. hoe toepasselijk..) en ik werd na een paar seconden stevig duizelig..
De dag dat we naar Poonhill (het letterlijke hoogtepunt van de trek) zijn gegaan, stond te boek als de zwaarste dag, maar is ons absoluut meegevallen. We waren vroeger dan gepland in de lodge in Tadapani, waar we een lekker warme douche hebben genomen. De 2 laatste dagen waren we erg rap onderweg, met de nodige hoogtemeters in de benen was het lekker doorstappen, de gids en de drager leken zelfs moeite te hebben om ons bij te benen.. Het was wel ontzettend mooi en leuk met die 2 samen, de gids wist ook veel te vertellen over de cultuur en gebruiken in de regio en met name de samenleving in de bergen, hoe de bergen voornamelijk bevolkt worden door een bepaalde caste en hoe bepaalde dorpen aan hun naam komen (die vaak niet uniek is in de regio..)
Met andere woorden: 5 unieke en onvergetelijke dagen die we allebei niet hadden willen missen. Vanmiddag nog wat leuks ondernemen en dan gaan we morgen met de bus naar Kathmandu.

We houden jullie op de hoogte, groetjes en tot binnenkort,

Marieke en Bart
:SMS update:: 17 maart 2011 :
En we zijn weer terug in Kathmandu.. na een bumpy ride met de bus.. En zoals we ondertussen van Kathmandu gewend zijn: geen stroom.. leve de bergen, daar is altijd stroom, tenzij er storing is. We liggen nu in het Fuji hotel.. luxe, alleen jammer dat de kamer om 15.20 uur nog niet gereed was. Morgen shoppen voor klankschalen en souvenirs en zaterdag is hier het Holi feest, met veel kleur...

• 16 Maart 2011 - 09:48

Mariska:

Ik word ook helemaal reislustig van jullie verhalen! Nog een jaartje wachten, dan hoop ik ook te kunnen...

Tot snel, ik kan niet wachten op de bijbehorende foto's!!

• 16 Maart 2011 - 11:12

Chantal:

Hallo Bart en Marieke,

Het lijkt me heel indrukwekkend! Fijn voor jullie dat jullie dit mee hebben kunnen maken.

Liefs, Chantal

• 16 Maart 2011 - 21:01

Robert-Jan En Dana:

Elke keer lezen we jullie reisverslagen, leuk om zo op de hoogte te blijven.
    Veel groetjes uit Voerendaal (ook heel avontuurlijk).

• 17 Maart 2011 - 09:17

Pascal, Cindy En Luc:

Hallo Bart en Marieke,
    Leuk om op de hoogte te blijven van al jullie avonturen! Geniet nog van alles wat op jullie pad komt.
    Groetjes uit Heerlen en tot gauw.

• 17 Maart 2011 - 15:07

Noreen:

Wauw wat een avonturen!
    Geniet nog van alles! Niet alleen horen en zien maar ook ruiken, proeven en ... !!!
    Maak nog maar een paar mooie foto's om straks lekker na te genieten!