Een rustdag en een rustige dag.. - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marieke & Bart - WaarBenJij.nu Een rustdag en een rustige dag.. - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Marieke & Bart - WaarBenJij.nu

Een rustdag en een rustige dag..

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Marieke & Bart

02 Maart 2011 | Nepal, Kathmandu

Gisteren was een echte rustdag.. we hadden geen wekker gezet, dus werden we pas om kwart voor 11 wakker.. Na het ontbijt (jaja.. bij Helena's op het dakterras..) zijn we even bij Keshav binnen gelopen om e.e.a. te regelen voor het bezoek aan het wildlife resort en de trektocht naar Gorepani Poonhill. Die was druk buitenshuis, dus hebben we even een praatje gemaakt met de vrouw van Keshav en een kopje thee gedronken. Later hebben we verder alles geregeld... wordt mooi !
Maandagavond waren we uitgenodigd bij Keshav thuis voor het eten. Een bijzondere gelegenheid om het Nepalese leven van dichterbij te leren kennen. Voor mij de eerste keer dhaal baat takari, rijst met linzensoep en groenten (met de handen eten!) en daarbij nog kip en pickles.. lekker !
Gisteravond waren we bij Bharat thuis uitgenodigd. Marieke kent Bharat en de vrouw en dochter van Bharat van 2004, het was een warm weerzien. Heel mooi om te zien hoe het dagelijks leven en wonen er uitziet en een mooie gelegenheid om dit van dichtbij mee te maken. Heel erg mooi. Vandaag doen we ook lekker rustig aan en morgen gaan we met Bharat op reis naar Dhading en vrijdag door naar Chitwan national Park. We houden jullie op de hoogte!! Groetjes vanuit een zonnig Kathmandu, tot over een paar weken!!
:SMS update:: 4 maart 2011 :
Uit de vallei, in de heuvels.. Vandaag hebben we Kathmandu achter ons gelaten, zal een kleine 2 weken duren voordat we daar weer terug zijn. Vanmorgen zijn we om 7 uur vertrokken richting Dhading, daar hebben we samen met Bharat een gezondheidscentrum en een school in de heuvels/bergen bezocht, samen met een koppel wat daar destijds aan meegebouwd heeft. Erg mooi om te zien hoe dat alles nu in gebruik is. Daarna zijn we naar het resort gereden waar we vannacht blijven, een stukje hemel op aarde.. Morgen naar Chitwan, olifantjes kijken :-) groetjes en tot gauw, leuk om jullie reacties te lezen! Bart en Marieke

:SMS update:: 5 maart 2011 :
Olifanten dag!
Vandaag zijn we met een traditionele kano de rivier op geweest, allerlei vogels en krokodillen gezien. Daarna een wandeling in de jungle gemaakt waarna we naar het Elephant Breeding Center zijn gegaan waar we de jonge olifanten met hun moeders hebben gezien, voordat ze vertrokken naar de jungle voor baden, drinken en grazen. Het moment supreme was wel het baden van de olifanten.. Op de rug van de olifant gezeten terwijl deze in de rivier staat en dan nat gespoten worden door de slurf.. om daarna van de rug van de olifant af gegooid te worden voor een verkwikkende plons in de rivier. Na de lunch met Keshav een bezoek gebracht aan het lokale health care center, waar we een rondleiding hebben gehad en aan de bestuurders en de medewerkers zijn voorgesteld. Einde van de middag: elefant safari.. een bijzondere belevenis.. Zo meteen avondeten, daarna een vrije avond. Veel groetjes, tot de volgende update en veel leesplezier? Marieke en Bart

• 02 Maart 2011 - 06:45

Mariska:

Fijn dat jullie het naar je zin hebben! Altij leuk om oude vrienden te weerzien.

• 02 Maart 2011 - 10:08

Noreen:

Leuk om te lezen allemaal!
    Genieten jullie er maar lekker van!

• 02 Maart 2011 - 10:19

Molly:

Hallo Marieke en Bart
    Leuk dat jullie het zo naar je zin hebben. Helena's ? Waar zit dat ? wij zijn verslaafd aan Gaia. We openen daar tegenwoordig zelfs een rekening als we met het team komen. Hoe is het in het Imperial ? Willen jullie Keshav, en Krishna en Juju van het Imperil de groeten doen ? Ik weet niet of je nog iemand van Velwerk ontmoet, maar wij gaan eerste week april een gynocamp met hen draaien in Dhading. Chitwan is erg leuk. Ik hoorde alleen dat je niet meer kan zwemmen met de olifanten omdat er een ongeluk is gebeurd. Ik hoor van winnie dat de Tibet reis niet doorgaat. Wel nog veel plezier daar. Ik ga op 1 april weer.
    Lieve groet

Molly

• 02 Maart 2011 - 19:56

Chantal En Mark:

Hallo Bart en Marieke,

Leuk als je het echte leven van de mensen daar ook meekrijgt. Goed dat jullie ook af en toe een rustdag nemen. Het lijkt me best wel vermoeiend al die indrukken. Heel veel plezier verder!

Liefs Chantal en Mark

• 02 Maart 2011 - 19:56

Chantal En Mark:

Hallo Bart en Marieke,

Liefs Chantal en Mark

• 04 Maart 2011 - 07:32

Angelique:

Klinkt allemaal super wat jullie daar beleven. Geniet ervan!! Ook van de temperatuur ;-) Hier vriest het!!

Groetjes Angelique

• 04 Maart 2011 - 08:53

Michelle:

Hallo ihr Mäuse,
    versthe zwar nur die Hälfte, aber das find ich schon toll. Möchte dann gern irgendwann mal einen Reisebericht in meiner Muttersprache :-) und natürlich die komplette Reisegruppe kennenlernen :-)
    Noch eine ganz tolle Zeit!

• 04 Maart 2011 - 09:45

Scarlet:

Aloha daaro!

Wat mij betreft mag er ook wel uitgebreid verslag over Nepal-eten komen, mèt foto's uiteraard ;-)

Hier de laatste regeldingetjes voor 123 aan het doen, nog steeds stressless!
    Het vriest hier inderdaad, maar de zon maakt het prachtig!

Geniet daar en van elkaar, doen wij hier ook ;-)

X
    Scarlet, Filou & Rik

• 05 Maart 2011 - 12:45

Mariska:

Klinkt echt superleuk allemaal!! Heel veel plezier nog, is erg leuk om te lezen wat jullie beleven!

• 05 Maart 2011 - 13:03

Brigit:

wauw zeg, klinkt allemaal super gaaf. wat leuk ook dat jullie al die projecten kunnen zien. en dus veel locals tegen komen. geniet nog even van het paradijsje daar bij de jungle!
    liefs Brigit

• 10 Maart 2011 - 10:11

Marieke & Bart :

@molly: Hoi Molly,
    Helena's is makkelijk te vinden, thamel door tot je op de kruising met het bakkertje komt (hot bread) dan links af en iets voorbij Roadhouse cafe aan de linkerkant vind je Helena's.
    Iedereen in Kathmandu de groeten gedaan van jullie ! En wij zijn met Bharat in Dhading geweest !
    Bharat regelt al het vrijwillegerswerk van veldwerk via Crossborders.
    Met oude vrijwillegers naar het daycarecentre wezen kijken dat zij 2 jaar geleden hebben helpen bouwen.
    Er is een mooi resort om te slapen, Shreeban nature camp ! (zie www)
    Rene van Veldwerk zal ik waarschijnlijk niet ontmoeten, hij is tijdelijk in nederland ivm familie omstandigheden. Ik weet niet precies wanneer hij weer terug komt naar Nepal. Chitwan en zwemmen met de olifanten kon gewoon, we hebben ervan genoten ! En in chitwan met Keshav het healthcenter bezocht waar jullie ook naar toe gaan, ziet er heel erg mooi uit en ze kijken uit naar jullie komst en input !
    Alvast veel plezier in April !