de eerste lange trip is achter de rug - Reisverslag uit Beijing, China van Marieke & Bart - WaarBenJij.nu de eerste lange trip is achter de rug - Reisverslag uit Beijing, China van Marieke & Bart - WaarBenJij.nu

de eerste lange trip is achter de rug

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Marieke & Bart

17 April 2012 | China, Beijing

Wat een luxe, die hebben we ons nog even toegezegd voordat we aan onze rondreis gaan beginnen. Een heerlijke kamer in een courtyard hotel (allemaal kamers rond 2 binnenplaatjes, dus niet de Courtyard keten.. :-) ), met airco, mooie badkamer, gratis thee en water en fruit op de kamer, minibar en een terrasje voor de deur. Eigenlijk midden in de stad, maar je merkt helemaal niks van de hektiek van downtown Peking. Morgen vroeg uit de veren, we gaan naar de Chinese muur.
De vluchten verliepen prima, we hadden wel al in Amsterdam wat vertraging te pakken, maar in Munchen was er genoeg wachttijd, dus geen probleem. Munchen is een mooie, rustige luchthaven waar het goed toeven is (maar 4 uur zijn toch wel lang..). Kort voor het boarden hebben we nog wat gegeten, bleek dat we onderweg ook nog 2 maaltijden kregen (avondeten en ontbijt..). De vlucht Munchen-Beijing was erg goed verzorgd, heel fijn. 's Ochtends ontwaken boven Russische, Mongolische en Chinese gebergtes.. wat een uitzicht. En zo waren we rond 10.45 uur lokale tijd (6 uur tijdsverschil) bijna drie kwartier vroeger dan gepland in Beijing (wind mee, spaart ook weer brandstof). Zo meteen eens gaan uitdokteren waar we wat kunnen gaan eten en dan tijdig in het kribje. Marieke heeft niet zo gek veel kunnen slapen in de Airbus(ik gelukkig wel), dus zij heeft een aardige jetlag. We zullen zien.. met wat goede wil morgen foto's erbij.. Fijne dag nog allemaal en groetjes!!
:SMS update:: 18 april 2012 :
Oh ja.. Zomertijd, daar doen ze hier dus niet aan.. Stonden we net een uur te vroeg aan de receptie voor de excursie van vandaag.. Oeps.

• 17 April 2012 - 10:28

Cyriel:

Hallo Marieke en Bart, fijn jullie zo te kunnen volgen. Ik wens jullie alle goeds. Jammer dat we vantevoren geen contact meer gehad hebben. We halen dat nog wel een keer in. Heb het goed.

• 17 April 2012 - 10:32

Winnie:

Lieve Marieke en Bart,

Fijn te horen dat jullie goed aangekomen zijn. Veel plezier.

Liefs,

mama

• 17 April 2012 - 11:41

Krista:

Ik zeg Peking eend eten, tot je erbij neervalt! Succes met de Chinese muur!

• 17 April 2012 - 14:42

Annie:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen.
    Ben benieuw naar de foto's.
    Lieve groetjes,
    pap en mam

• 17 April 2012 - 15:22

Mariska V. R. :

Leuk, weer reisverhalen checken!!
    Veel plezier!

Dikke kus, Maris.

• 17 April 2012 - 16:31

Marlies:

ben blij dat jullie heelhuids zijn aangekomen! en bedankt voor jullie sms.. heel veel plezier en ben heel benieuwd naar jullie avonturen! dikke knuffel!

• 17 April 2012 - 17:57

Jos En Heleen:

Dat wordt vast een geweldige reis voor jullie. Eerst bijkomen van de lange reis en morgen genieten van de trip naar de chinese muur. Veel plezier.

• 18 April 2012 - 07:40

Chantal:

Hallo Bart en Marieke,
    Fijn dat de reis zo goed is gegaan en het hotel mooi is. Veel plezier vandaag met jullie excursie naar de Chinese muur. Geniet verder van jullie reis en alvast een goede en mooie treinreis voor morgen.
    Liefs Chantal

• 18 April 2012 - 14:35

Molly En James:

Val niet van die muur af, hij schijnt wat brokkelig te zijn. Geniet!