dag 2, een lange dag en een lange muur - Reisverslag uit Beijing, China van Marieke & Bart - WaarBenJij.nu dag 2, een lange dag en een lange muur - Reisverslag uit Beijing, China van Marieke & Bart - WaarBenJij.nu

dag 2, een lange dag en een lange muur

Door: Bart

Blijf op de hoogte en volg Marieke & Bart

18 April 2012 | China, Beijing

Precies op tijd werden we opgehaald met een minibusje en rond 10 uur zijn we aangekomen bij de Jinshanling Great Wall section. Een indrukwekkend stukje werk van die Chinezen.. Helaas ben ik de USB kabel vergeten, dus geen foto's. Maar die komen nog wel. Tot het begin van de middag hebben we wat torens afgelopen van de Chinese muur, het was af en toe klauteren, treden van ruim 50 cm hoog en zo, maar absoluut de moeite waard. Aansluitend een lekkere lunch (Chinese food, very good) en hup weer de bus in. Tegen het eind van de middag waren we weer in overvol Peking, waarna we de queeste voor onze treintickets zijn begonnen..
Eerst per metro naar het station Beijing West, daar in de rij bij de English speaking counter (dus niet, effe een collega vragen..). Half uur voorbij, geen succes. Bellen, weer in de rij, na 3 kwartier weer een andere medewerker (2 stuks zelfs..) in de stress, wederom geen succes. Maar wellicht wel al wat verduidelijking: ga naar een adres wat op de fax staat in de buurt van een bepaald metrostation (bij het hotel zouden onze treinkaartjes worden afgegeven, is niet gebeurd dus zelf maar achter de kaartjes aan, na wat heen en weer bellen door de zeer behulpzame receptie van het hotel komt er een fax binnen -in het chinees uiteraard- met daarop schijnbaar een adres en onze namen). Dus weer met de metro op stap, het is inmiddels donker. Bij het bewuste station bovengronds gekomen regent het, taxi gezocht en voor 4,5 euro brengt hij ons 1,5 blok verder naar een hotel. Ja, leuk. Maar bij de receptie worden we verder geholpen en na heel wat vijven en zessen krijgen we onze tickets.. tot halverwege. Blijkt dat we geen rechtstreekse trein hebben, maar een reis in stukjes. In Xining worden we opgevangen door een medewerker van het reisbureau (we zijn benieuwd en wachten in spanning af..) en hij bezorgt ons de tickets naar Lhasa.
Op de weg terug maar bij een bekende grote restaurateursketen wat te eten gehaald (het is inmiddels bijna 21 uur) en nu, 23 uur lokale tijd zitten we op de kamer. Kopje thee, dag doornemen en plannen smeden voor morgen..
We houden jullie verder op de hoogte! Groetjes en bedankt voor jullie leuke reacties! Marieke en Bart
:SMS update:: 19 april 2012 :
Onderweg naar Xining!
We zitten inmiddels in de trein, een belevenis op zich.. Hier werkt het allemaal toch net even anders.. Bijzonder om mee te maken, benieuwd hoe we slapen vannacht.. :-D We houden jullie op de hoogte. Ni hao uit China

• 18 April 2012 - 17:50

Mariska :

Dat klinkt avontuurlijk! adem in, adem uit, je bent op vakantie... ;-)

• 18 April 2012 - 21:08

Mark En Chantal:

Hallo Bart en Marieke,
    Dat was een hele zoektocht. We hopen dat het allemaal nog goed komt met de treinreis naar Lhasa. Goede reis alvast en blijven lachen (say Cheese (van de grote M), Chinese!)
    Liefs Mark en Chantal

• 18 April 2012 - 21:16

Cyriel:

Klinkt als: van het kastje naar de Muur en weer terug. Hoop dat het vervolg wat soepeler gaat. Succes en have fun.